جهت مشاوره با شماره های 09127540027 (موبایل کالای دیجیتال و لوازم خودرو) - 09186530071 (لوازم خانگی ،لپ تاپ و سایر کالاها) در تماس باشید -

تلویزیون های هوشمند امروزی قابلیت های ویژه ای دارند و برای مثال می توان با دستورات صوتی، عملیات مختلفی همچون تعویض کانال و موارد دیگر را اجرا کرد. اخیرا در صفحه مربوط به ضوابط و مقررات  حریم شخصی تلویزیون های سامسونگ جملاتی دیده شده که این مسئله را در ذهن برخی کاربران می آورد که سامسونگ تمام مدت مشغول گوش دادن به حرف آن ها است! سامسونگ از کاربران خواسته در برابر تلویزیون های هوشمند حرف خصوصی نزنند!

 

آنچه درباره تلویزیون های هوشمند سامسونگ جنجال ساز شده این جمله است:

در بخشی از صفحه ضوابط و مقررات حریم شخصی گفته شده :"تلویزیون سامسونگ برای تشخیص صدا به ضبط صدای شما و برخی اطلاعات دیگر پرداخته تا این قابلیت قابل استفاده شده و در ضمن آن را بهبود بخشد." تا اینجای کار نسبتا اوضاع آنچنان بد نیست، اما در ادامه سامسونگ یادآور می شود: "خواهشمندیم به یاد داشته باشید که کلمات و اطلاعات شخصی و حساس گفته شده در برابر تلویزیون هوشمند در میان دیگر اطلاعات برای تشخیص صدا جمع آوری و برای شرکت ثالت ارسال خواهد شد."

از این جمله می توان برداشت کرد که سامسونگ از یک شرکت ثالث برای ضبط صدا و تبدیل آن به متن و تشخیص آنچه گفته شده استفاده می کند و این شرکت نیز تمامی اطلاعات صوتی محیط را جمع آوری می کند. اینکه این کمپانی ثالث کجاست و از چه سیستم امنیتی برای انتقال اطلاعات استفاده می شود چیزی گفته نشده است.

در مقابل سامسونگ در برابر خبری که سایت The Daily Beast منتشر کرده گفته است که امنیت اطلاعات کاربران در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد. همچنین سامسونگ اعلام کرده که اطلاعات ارسالی همگی رمز نگاری شده و سپس ارسال صورت می گیرد تا امنیت آن تضمین گردد. همچنین آن ها گفته اند که قابلیت تشخیص صدا که روی تلویزیون های سامسونگ وجود دارد، قابل فعال سازی و از کار انداختن توسط خود کاربر بوده و در صورتی که کاربر خیلی نگران است می تواند اتصال Wi-Fi تلویزیون را به طور کل از کار بیاندازد!

شما قانع شدید؟