برند هواوی در حال حاضر جزو بزرگترین کمپانیهای تولیدکنندهی تلفن همراه هوشمند و دیگر گجتهای الکترونیکی است، اما گویا تنها این که جزو بزرگترینها باشند، برای مدیران هواوی کافی نبوده است و آنها در برنامهی طولانی مدت خود قصد دارند که به تنهایی، به بزرگترین تولیدکنندهی اسمارت فون در جهان تبدیل شوند!
شاید این هدف کمی بلندپروازانه و دور از دسترس به نظر برسد اما وقتی مطلع میشوید که مدیران کمپانی توانستهاند عملکرد بسیار مناسبی داشته باشند و این کمپانی بعد از سامسونگ و اپل، در رتبهی سوم از لحاظ فروش تلفنهای همراه هوشمند قرار میگیرد، شاید بیشتر از قبل به آنها بابت این بلندپروازی حق بدهید.
یکی از مقامات هواوی در کنفرانس سال ۲۰۱۶ رویداد Converge tech اعلام کرده که هواوی قصد دارد تا سال ۲۰۱۲ به این هدف بزرگ دست پیدا کند. ریچارد یو (Richard Yu) نام این مقام ارشد در کمپانی چینی است که جزو برترین مدیران هواوی محسوب میشود و این هدف بزرگ را در مراسمی که هفتهی گذشته در هنگ کنگ برگزار شد، به خبرنگاران و رسانهها اعلام کرده است.
طبق گزارش نهاد رسمی IDC که در زمینهی آنالیز بازارها جهانی و معادلات کلان بازار فعالیت میکند، به دلیل عملکرد مناسب مدیران هواوی، این شرکت در حال حاضر حدود ۸.۳ درصد از بازار کل اسمارت فونهای جهان را در اختیار دارد و بعد از سهم سامسونگ با ۲۳ درصد و سهم اپل از بازار با ۱۵ درصد، در رتبهی سوم بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه هوشمند قرار گرفته است.
نکتهی مهم اینجاست که هواوی در ماههای اخیر هم توانسته است بسیار عالی عمل کند و رشد ۵۹ درصدی در میزان فروش اسمارت فونهای این کمپانی در سال جاری نشان میدهد که مدیران هواوی چه قدر هوشمندانه و با هدفگذاری مناسب در بازار محلی کشور چین و بازارهای جهانی، توانستهاند موفقیت این برند چینی را تضمین کنند؛ جالب است بدانید که آمار فروش سامسونگ بدون فراز و نشیب خاصی و آمار فروش اپل نیز با ۱۴ درصد کاهش همراه بوده است و این موضوع، اهمیت رشد ۵۹ درصدی هواوی را چند برابر میکند.
مدیران هواوی به دنبال حذف اپل و سامسونگ از میدان رقابت
آقای ریچارد یو در جریان این مکالمه گفته است که تا سال ۲۰۲۱، میزان فروش هواوی بسیار افزایش خواهد یافت و حدود ۲۵ درصد از بازار تلفنهای همراه هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد. آقای یو اعلام کرده که مدیران هواوی برای دستیابی به چینی موفقیتی بسیار صبور خواهند بود و تلاش زیادی در بخش تحقیق و توسعهی فناوریهای جدید خواهند داشت؛ سرمایه گذاری ۹.۲ میلیارد دلاری هواوی در بخش تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۵، آن هم در حالی که اپل در این سال تنها ۸.۱ میلیون دلار را به این قسمت اختصاص داده است، حرفهای این مدیر جاه طلب را تایید میکند.
ریچارد یو در ادامه گفته است که هواوی در بخش تولید اسمارت فونهای پرچمدار خود تلاش بیشتری خواهد کرد و تلاش میکند که گوشیهای هوشمند بالاردهی این کمپانی رشد مناسبی داشته باشد، زیرا بدون قدرت مناسب در این بخش آنها نمیتوانند به مقام اول در میان کمپانیهای جهان صعود کنند.نکتهی جالب دیگر اینجاست که مدیران هواوی تصمیم دارند حضور خود در بازارهای ایالات متحدهی آمریکا را گسترش دهند؛ در حال حاضر هیچکدام از پرچمداران هواوی به صورت رسمی و از طریق فروشگاههای رسمی آنلاین این برند در کشور آمریکا به فروش نمیرسند، اما این موضوع در آیندهای نزدیک تغییر خواهد کرد.