جهت مشاوره با شماره های 09127540027 (موبایل کالای دیجیتال و لوازم خودرو) - 09186530071 (لوازم خانگی ،لپ تاپ و سایر کالاها) در تماس باشید -

 

چند هفته قبل «شان لیدن» (Shawn Layden)، رئیس بخش آمریکای پلی‌استیشن در خبری تایید کرد که آن‌ها در حال ساخت کنسول پلی‌استیشن 5 هستند.

این خبر نشان دهنده این است که سونی دیگر برای پلی‌استیشن 4 کنسول میان نسلی (مانند پلی‌استیشن 4 پرو) عرضه نمی‌کند و کنسول پلی‌استیشن 5 یک جهش نسلی نسبت به کنسول کنونی خواهد بود.

جدیدا «مایکل پچر» (Michael Pachter)، تحلیل‌گر اوراق بهادر در مصاحبه‌ای بیان کرد که که کنسول پلی‌استیشن 5 با پلی‌استیشن پرو سازگار خواهد بود و از باز‌ی‌های آن پشتیبانی خواهد کرد و به احتمال زیاد در سال 2019 منتشر می‌شود.

من واقعا شان را دوست دارم و فکر نمی‌کنم که او قصد فریب دادن کسی را داشته باشد. پلی‌استیشن پرو بهتر از پلی‌استیشن 4 است. به نظرم این یک قدم نصفه به سمت کنسول پلی‌استیشن 5 است؛ همینطور فکر می‌کنم که پلی‌استیشن 5 یک نصفه قدم دیگر رو به جلو باشد. پس شان حقیقت را می‌گوید وقتی بیان می‌کند که پلی‌استیشن 5 یک کار نصفه و نیمه نیست. اما این کنسول چقدر می‌تواند سریع باشد؟ حتما از 4K پشتیبانی می‌کند. آیا از سرعت 240 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند؟ آیا بازی‌های عرضه شده برای پلی‌استیشن 4 پرو برای آن قابل بازی هستند؟ به نظر من که هستند. پس فکر می‌کنم که کنسول پلی‌استیشن 5 با پلی‌استیشن پرو سازگار خواهد بود و از باز‌ی‌های آن پشتیبانی خواهد کرد. به نظرم مصرف کنندگان اینگونه فکر می‌کنند که این کنسول یک اثر نصفه و نیمه است ولی من فکر می‌کنم وقتی که شان می‌گوید این یک کنسول کامل و عالی خواهد بود با صداقت کامل صحبت می‌کند.

او همچنان بر این باور است که کنسول پلی‌استیشن 5 در بازاری عرضه می‌شود که نسبت به محتوای با کیفیت 4K بسیار پذیرا‌تر باشند.

به شخصه فکر نمی‌کنم که این کنسول در سال 2018 منتشر شود. این کنسول یا در سال 2019 یا در 2020 منتشر می‌شود که البته به نظرم احتمال عرضه‌اش در 2019 بیشتر است. سونی به احتمال زیاد زمان‍بندی دقیقی در سر دارد زیرا می‌خواهد یک دستگاه پشتیبانی از 4K منتشر کند و منتظر است که فروش تلویزیون‌های 4K به 50 درصد بازار آمریکا و 35 درصد در دیگر نقاط جهان برسد. به نظرم سونی می‌داند دقیقا باید چه کاری انجام دهد.

ما نیز با پچر هم عقیده هستیم. زیرا پلی‌استیشن 4 لاین آپ خیلی خوبی برای عرضه در سال 2018 در نظر گرفته است و به احتمال زیاد با عرضه The Last of Us Part 2 و Death Stranding در سال 2019 کارش را تمام می‌کند و بعد از آن کنسول پلی‌استیشن 5 عرضه می‌شود.