مرکز خدمات موبایل سامسونگ قرار است نسل جدیدی از خدمات را به مشتریان ارائه کند که شامل مشاوره، آموزش و انتخاب محصولات براساس نیاز و سلایق کاربر است.
مرکز خدمات سامسونگ با مساحتی بیش از ۳۰۰ متر در طبقهی منفی یک بازار چارسو قرار گرفته است. در این مرکز، علاقهمندان قادر خواهند بود تا علاوه بر بهرهمندی از خدمات پس از فروش، فناوریهای جدید سامسونگ و کار با گجتهای مختلف را تجربه کنند. ضمن آنکه انواع برنامههای آموزشی با محوریت معرفی خانوادهی محصولات، متناسب با کاربران مبتدی تا حرفه ای در نظر گرفته شده است.
علی جعفریه، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ ایران، در مورد این مرکز گفت: «سامسونگ در طول سالهای گذشته همواره به دنبال ارتباط دو طرفه و متقابل با مشتریان خود بوده است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با ایجاد این مرکز، تجربه لذتبخشی از خدمات موبایل را برای مشتریان خود فراهم کنیم. ما در این مرکز قصد داریم تجربهای فراتر از یک سرویس به مشتریان سامسونگ ارائه کنیم، به طوریکه از بودن در این مکان لذت ببرند و در این محل احساس آرامش داشته باشند.
به گفته جعفریه: «امروزه در سطح جهان خدمات پس از فروش از حالت سنتی و کلاسیک خود خارج شده و سرویسهای بیشتری را شامل میشود. براین اساس سامسونگ به عنوان رهبر بازار موبایل، این وظیفه را برای خود قائل است که در این زمینه نیز بازار را یک گام به جلو حرکت دهد.»
طراحی این مرکز به گونهای است که برای اولین بار علاوه بر مشاوره و خرید محصولات، امکان صحبت رودررو و از نزدیک با کارشناسان ویژهی سامسونگ به وجود آمده است. به شکلی که مشتری میتواند از مراحل تعمیر محصول خود آگاه شود و کارشناس ویژهی سامسونگ، مشکل محصول را به کاربر گفته و در صورتی که مشکل محصول، جدی نباشد، اینکار در کمتر از یک ساعت انجام میشود. در این مدت، کاربر میتواند از سایر بخشهای مرکز پشتیبانی استفاده کرده و سایر دستگاهها و محصولات جدید سامسونگ نظیر گجتهای پوشیدنی و واقعیت مجازی را بررسی و استفاده کند.
ارائهی آموزشهای مرتبط با محصولات سامسونگ یکی دیگر از خدمات تازهای است که در اختیار مراجعهکنندگان قرار میگیرد.
در این مرکز مکانی به نام اسمارت آکادمی (Smart Academy) در نظر گرفته شده تا به شکل هدفمند و براساس سنوسال مخاطبان، آموزشهایی در مورد محصولات سامسونگ ارائه شود. ۲۰ نیروی متخصص در این مرکز خدماتدهی، در قالبهای گوناگون به مشتریان سرویس میدهند.
سامسونگ اهداف متعددی را با راهاندازی این مرکز دنبال میکند. اطمینان از برقراری رابطهی بلندمدت با مشتریان، کامل شدن زنجیرهی حضور و خدمات و برآورده کردن نیازهای مشتریان بیش از انتظار آنها از اهداف اصلی تاسیس این مرکز خدماتی و آموزشی در قلب شهر تهران است. ضمن آنکه ایجاد تجربهی جدید از فناوریهای نو هم از دیگر دلایلی است که در شکلگیری و راهاندازی این مرکز، موثر بوده است.
داشتن امکانات متعدد و بستری مناسب برای راحتی هرچه بیشتر مراجعهکنندگان را از جمله دلایل انتخاب بازار چارسو است.
همچنین علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت توسعه چارسو و مدیر بازار چارسو، با اشاره به راهاندازی مرکز خدمات سامسونگ در این بازار، گفت: «بازار چارسو با ایجاد زیرساختهایی مانند پردیسهای هنری و سینمایی، فودکورت، فضای تفریحی و پارکینگ وسیع، به محلی مناسب برای خرید لذتبخش و در خور شان خانوادههای ایرانی تبدیل شده است و کاربران و مشتریان سامسونگ میتوانند در حین استفاده از خدمات مرکز پشتیبانی سامسونگ از بخشهای مختلف بازار چارسو برای راحتی بیشتر استفاده کنند.»
مرکز خدمات سامسونگ روز پنجشنبه ۲۰ آبان در مراسمی با حضور مدیران این شرکت، جمعی از مدعوین و رسانهها در بازار چارسو آغاز به کار خواهد کرد.