جهت مشاوره با شماره های زیر در تماس باشید  : 

 09127540027 (موبایل کالای دیجیتال و لوازم خودرو) - 09186530071 (لوازم خانگی ،لپ تاپ و سایر کالاها)

جستجو
دسته بندی محصولات

آموزش تصویری ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

تعداد بازدید : 2101
1397/09/01
کد خبر : 1318

آموزش ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

نکته: پیش از اقدام به منظور ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا باید ابتدا به سایت گمرک یا یکی از دفاتر گمرکی مراجعه کرده و حق گمرک گوشی را پرداخت نمایید و از قبضی دریافت کنید که دارای یک شماره پرداخت اختصاصی 15 رقمی است.

به منظور رجیستر کردن یا ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا ابتدا وارد لینک زیر شوید تا به سایت رسمی سامانه همتا هدایت شوید.

https://hamta.ntsw.ir

سامانه همتا

حال باید وارد اکانت خود شوید. برای ورود می‌توانید شماره همراه خود را وارد کنید و سپس کد تاییدی که به شماره شما ارسال می‌شود را ارائه نمایید. همچنین امکان ثبت نام در سامانه همتا با استفاده از کد ملی هم وجود دارد. ما در این آموزش قصد دارید به سادگی و با وارد کردن شماره موبایل خود وارد سامانه همتا شویم. بنابراین شماره موبایل خود را وارد و  روی گزینه “ادامه” کلیک می‌کنیم.

کدی که به شماره موبایل ارسال شده را در فیلد اول وارد کرده و کدی امنیتی که توسط سامانه ارائه شده را هم در فیلد دوم به صورت عددی وارد می‌نماییم و روی گزینه “ورود” کلیک می‌کنیم. بدین صورت شما وارد پنل کاربری اختصاصی خود خواهید شد که نمونه آن را در عکس زیر مشاهده می‌کنید.

ثبت اطلاعات مسافری گوشی در سامانه همتا

به منظور ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا باید از منوی سمت راست گزینه “ثبت اطلاعات مسافری” را انتخاب کنید. در این شرایطی لیستی از گوشی های مسافری نمایان می‌شود که به نام شما رجیستر شده‌اند. طبیعتا اگر دفعه اولی است که به منظور ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا اقدام می‌کنید در لیست مذکور نام هیچ گوشی را مشاهده نخواهید کرد.

ایجاد و ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

روی گزینه “ایجاد” کلید کنید تا دستور ثبت یک گوی مسافری جدید صادر شود.

ثبت درخواست رجیستری گوشی مسافری سامانه همتا

در این مرحله مطابق با عکس بالا باید اطلاعات خاصی را وارد کنید. این اطلاعات شامل کد ملی شما، شناسه پرداخت، شماره گذرنامه، نام گمرک مبدا و شناسه IMEI گوشی می‌شوند. پس از پر کردن فیلدهای مورد نیاز روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک کنید.

نکته: اگر گوشی شما از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و دو کد یا شناسه IMEI دارد، با استفاده از آیکون “بعلاوه” کنار گزینه مورد نظر، کد IMEI سیم کارت دوم را هم اضافه نمود.

نکته: بارگذاری تصویر مجوز گمرکی و توضیحات بخش “شرح کالای مسافری” اختیاری بوده و الزامی برای ارائه آن ها وجود ندارد.

نکته: در درج صحیح شناسه پرداخت دقت لازم را صرف کنید. شناسه پرداخت یک کد 15 رفمی است که بعد از پرداخت حق گمرک به موجب یک قبض به شما داده می‌شود. شناسه پرداخت ممکن است با نام های دیگری همچون شماره سفارش، شماره قبض و غیره هم روی رسید گمرک درج گردد. در سه عکس زیر نمونه هایی از شناسه پرداخت را در سه قابل مذکور مشاهده می‌کنید.

آموزش تصویری ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

آموزش تصویری ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا

آموزش تصویری ثبت گوشی مسافرتی در سامانه همتا

بعد از درخواست مبنی بر ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا باید منتظر بمانید تا اطلاع رسانی از سوی سامانه انجام شود. عموما اطلاع رسانی سامانه همتا چیزی در حدود یک هفته طول می‌کشد. اگر عملیات با موفقیت انجام شده باشد، پیامکی دریافت خواهید کرد که از موفقیت آمیز بودن پروسه ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا خبر می‌دهد. اما اگر بنا به هر دلیل اطلاعاتی ورودی شما نادرست باشند، درخواست شما توسط سامانه همتا رد خواهد شد که در این حالت هم از سوی این سامانه پیامک دریافت خواهید کرد.

نکته: پس از ثبت درخواست رجیستر کردن گوشی مسافری در سامانه همتا نمی‌توانید اطلاعات ورودی را ویرایش کنید. بنابراین باید منتظر باشید تا درخواست شما رد شود و سپس مجددا با ایجاد یک درخواست جدید اطلاعات ورودی را تصحیح نمایید.

جمع‌بندی

همانطور که در مشاهده کردید در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله و تصویری نحوه ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

مرا از جدیدترین اخبار بانه کالا با خبر کن
کلیه حقوق این سایت متعلق به فروشگاه بانه کالا می باشد. طراحی توسط کارناوب بانه کالا توسط سرور های اختصاصی و ابری پارس پک میزبانی و پشتیبانی می شود